Salam perantauan..Jauh dimata dekat di hati.:) | Suri Raudhah

Saturday, August 2, 2014

Salam perantauan..Jauh dimata dekat di hati.:)


سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum..

Korang pon mesti pernah belek-belek berita harian atau kosmo pastu terpampang dua muka surat ucapan raya pelajar Malaysia yang belajar di perantauan. Selalunya sebulan nak raya dah ada terpampang kat situ.. Seronok tengok gambar student Malaysia and warga Malaysia yang menetap nun seberang laut sana..

salam perantauan pelajar mara

Aku pon sama..
Memang dari zaman dulu kala bila bulan ramadhan konfirm ada ucapan raya atau salam perantauan bermuka-muka surat. Time tu confirm adik-beradik  kena tunggu lama la turn nak baca surat khabar tu kan.. Dulu berangan bestnya la study kat oversea tapi setakat berangan je la. Hajat tak kesampaian sebab dulu belajar suam-suam kuku jer..-_- Tapi study kat Malaysia pon ok what.. Senang sikit nak berkepit dengan famili..Kalau aku belajar kat oversea agaknya tahun pertama tu homesick memanjang pastu tahun kedua lupa daratan...hehe..Agaknya sebab tu aku tak ditakdirkan merantau nun jauh di sana.hahaa..

salam perantauan pelajar mara

Aku paling suka tengok gambar di atas ni..No..no..no bukan sebab jejaka-jejaka malaya tu yer tapi sebab gambar ni ada makna tersendiri...Apa maknanya..??susah nak explain la...Ermm..maybe sebab aku rasa selalunya pompuan yang sepatutnya posing camtu tapi ni sebaliknya pulak..hehe..

salam perantauan pelajar mara

Attention!! To anak-anak yang comels nanti bila dah balik Malaysia jangan lupa cakap Melayu yer... Ayah-ayah, ibu-ibu,daddy mummy jangan lupa bahasa jiwa bangsa. Biasakan anak-anak  campur cakap melayu or english..Jauh mana pon kita pergi jangan lupakan bahasa dan bangsa.. Jangan sampai anak kita tak pandai lansung bahasa ibunda kita.. Seriyes cakap, ia sangat merugikan!! Tengok tak Kajol dalam Kabhi Kushi Kabhi Gam..see betapa nampak dia sayangkan negara and bahasa dia..Semangat tu yang kita nak!!  

salam perantauan pelajar mara

5 Sebab kenapa aku suka baca salam perantauan?

1) Sebab aku suka tengok pemandangan. Even tak dapat pergi tengok gambar pon jadi la..
2) Aku suka tengok gambar student Malaysia kat oversea pastu mula la my mind automatically say 'dorang ni mesti budak pandai-pandai'. Untung la..
3) Bila ada salam perantauan baru lebih terasa suasana raya..Ye lah kat paper keluar bermuka surat berhari-hari tau..
4) Sebab aku suka membaca
5) Refer balik semua di atas..

Sorry, i amik gambar uolls publish kat sini..Actually aku amik senyap-senyap kat FB Mara..Semua ni student tajaan Mara.. Dulu kan aku pernah kerja kat Mara..Tapi nak dapat tajaan tu jangan mengharap ler..huhhh.. Apapon MARA tetap dihati..Ececehhh..drama queen sangat!..=)

Salam Aidilfitri Maaf Zahir Batin dari suriraudhah ..peace!!

#Terimakasihsudibaca#

1 comment:

  1. Selamat menyambut lebaran buat pemilik blog dr Tampa, Florida, US

    ReplyDelete

What's your thoughts...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Layout by suriraudhah . 2011-2013© All Rights Reserved